Skip to content

Workshop | Nieuwsbrieven: van spam naar Bam! 💥

Mails inzetten als authentieke marketingtool

Waarom blijven nieuwsbrieven zo'n goed marketingkanaal?

Nieuwsbrieven sturen: da’s toch mensen lastig vallen?

Je twijfelt over een nieuwsbrief voor je organisatie of onderneming, want… 👇

  • Krijgen mensen niet al genoeg spam? Nochtans hebben jullie al een lijst met mailadressen liggen: mensen willen graag op de hoogte worden gehouden.
  • Hou houden we zo’n nieuwsbrief boeiend? Je organisatie, je vrijwilligers, je medewerkers: jullie willen soms iets megatofs delen met klanten, dus dan zou een nieuwsbrief eigenlijk goed van pas komen. Maar ja, da’s ook maar once in a blue moon… je vreest dat je een regelmatige nieuwsbrief niet vol krijgt, dus je start er dan maar niet mee.
  • Hoe begin ik er in godsnaam mee? Je beseft dat nieuwsbrieven de manier zijn om je onderneming minder afhankelijk te maken van sociale media. Maar hoe start je?
  • Mijn nieuwsbrief heeft geen effect. Je organisatie verstuurt al een nieuwsbrief, maar vervolgens blijft het stil. Je verliest (begrijpelijk) de moed en stuurt er geen meer.

Zo kan het ook 🤗

Wat als je nieuwsbrief dé mail is om naar uit te kijken? Zowel voor jou of je collega’s (om hem te schrijven) als voor je klanten (om gretig te checken wat er dit keer in staat)?

Wat als mensen jouw mail ervaren als een sprankelend lichtje in de saaie inbox vol spam?

Met een nieuwsbrief landt jouw boodschap rechtstreeks in de mailbox van mensen die zich doelbewust hebben ingeschreven. Omdat ze gráág nieuws van je willen krijgen. Warmer kan een online contact bijna niet worden. 🔥

En het straffe is …

Zo’n nieuwsbrief heeft ook effect op je zaak (oftewel: op je omzet). Het is zelfs de geknipte manier om je doelen op een eerlijke, niet-commerciële manier te realiseren.

Wij verstuurden als marketingfreelancers de voorbije jaren honderden nieuwsbrieven in opdracht van organisaties, bedrijven en ondernemers. Telkens opnieuw zien we hetzelfde fenomeen. Net ná het uitsturen komt er een piek: in websitebezoekers, in aankopen, in donaties, in inschrijvingen, … Want wat blijkt: mensen worden al graag eens persoonlijk herinnerd aan wat jij te bieden hebt.

We leren je in deze workshop hoe je met plezier en zelfvertrouwen je e-mailmarketing opkrikt (of opstart). Check verderop wat je precies zal leren. We sturen je naar huis met nieuwe kennis en een heel concrete opdracht.

Een nieuwsbrief kan een sfeermaker zijn, een nuttige hulp voor je abonnees, een greep uit het office life in je bedrijf, een inspiratieboost, een reeks mooie beelden, … you name it. Als het maar bij je zaak past. Want dan past het ook bij je ideale klanten.

Workshop | Nieuwsbrieven: van spam naar Bam! 💥

Maak impact met e-mailmarketing.

Workshop | Nieuwsbrieven: van spam naar Bam! 💥

Dit ga je leren:

  • Wat is e-mailmarketing nu exact en hoe kunnen ‘mailtjes’ een excellente marketingtool vormen?
  • Waarom heeft ook jouw onderneming of organisatie baat bij een nieuwsbrief?
  • Hoe: je leert hoe je start, waarop je let wanneer je een nieuwsbriefprogramma selecteert, hoe je van nul een lijst met abonnees opbouwt
  • Wat zet je elke keer opnieuw in je nieuwsbrief om te blijven boeien?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen je mails ook effectief openen en lezen?
  • We bekijken doens en beter-niet-doens met nieuwsbrieven.
  • Na afloop van deze workshop kan je meteen aan de slag, want deze workshop is bovenal heel concreet.
  • Je krijgt een opdracht mee voor thuis. En ja, wij kijken dit ‘huiswerk’ achteraf grondig na (als je dat wil).

Boek de workshop Nieuwsbrieven: van spam naar BAM
voor je organisatie.

Contacteer ons, dan prikken we samen een datum.

Dit zeggen ondernemers die al leerden met WAT

Zeker het leren brainstormen vond ik interessant, ik neem daar niet altijd de tijd voor als ik thuiswerk. En de kennismaking met ChatGPT!

Greet Tanghe, juweelontwerpster bij Fleur Fatale

Linde, Karlien & Griet zijn de ideale adviseurs en een klankbord bij het vormgeven van de marketing van ons familiebedrijf.

Lynn Blancquaert, Massimmo Villabouw

Echt een aanrader voor iedereen die op zoek is naar effectieve en praktische hulp!

Karen Bracke, Bureau 9000

Heb ik hier iets bijgeleerd? Zeker weten. Er is kennis van zaken binnen dit powerteam. Een echte aanrader.

Leslie Mathys - Zaakvoerder van zero waste-webshop MimaMaakt

Het was een inspirerende dag! 🙂 Ik wilde ‘de theorie’ die ik al kende opfrissen en aanvullen, en daar slaagde deze workshop in: goede balans tussen theorie en praktijk, leuke locatie en ideaal aantal deelnemers.

Saartje Derriks - Marketingverantwoordelijke bij Ourea Kitchenware

Het is heel fijn samenwerken met het team van WAT! De cursus “Marketing & Communicatie Essentials”, de workshop “Een gevuld sociaal mediaplan in één dag” en de workshop op maat “Canva voor beginners” werden intussen allemaal getest en goedgekeurd 🙂

Lynn Blancquaert, Massimmo Villabouw

Heerlijk open en oprecht advies gebracht zonder kronkels en omwegen. To the point, hands-on en onderbouwd. Ik merk meteen een verschil in hoe ik naar mijn website en communicatie kijk. Mijn cliënten, creanauten, samen met mij: nu al verschil in enthousiasme en interesse voor mijn aanbod rond creativiteit, kunst, mindfulness en welbevinden. En ik heb zelf terug mijn ‘goesting’ in sociale media teruggevonden.

Meike Janssens - zaakvoerder Creanaut

De workshop ‘Een gevuld social mediaplan in 1 dag’ is een aanrader. Veel ondernemers zitten op een berg content en hoeven die maar op te delen in hapklare posts, maar soms heb je iemand nodig die je het licht doet zien 😉 De template die we erbij kregen, is geniaal in zijn eenvoud.

Kortom, een aanrader voor wie consistenter online aanwezig wil zijn zonder er te veel tijd en energie in te stoppen.

Els Van Overstraeten, kattengedragstherapeute bij Furriends For Life

De social media workshop is hands-on, ik kan er direct mee aan de slag. Goede uitleg en materiaal. Dit was mijn tijd meer dan waard.

Els Vermeir, bMOREyou coaching

Ik ben nogal perfectionistisch en verloor mezelf soms in het maken van social media posts, tot ik helemaal afhaakte. Dankzij de tools die ik in deze workshop meekreeg, heb ik er nu wél vertrouwen in.

Terwijl ik tijdens de workshop aan mijn contentplan werkte, borrelden de ideeën al meteen in me op.

Eveline Cloet - lichaamsgericht therapeut bij Sprankel Vanbinnenuit

Dankzij jullie workshop kan ik gericht plannen en me concentreren op het keramiekatelier! Merci!

Sofie Decleene, keramiste, Studio Baksteen

Deze workshop is op maat gemaakt voor de solo-zelfstandige die niet dat grote budget heeft om te spenderen aan marketing.

Wendy Schellens - Black&White hond-paard-mens

Een hands-on workshop met de fijnste mensen. Ze maken het creëren van een social mediaplan verrassend simpel door het volgen van een helder stappenplan en daarna samen alles meteen in de praktijk te zetten.

Karen Bracke, Bureau 9000

Ik wilde leren hoe mijn bedrijf te promoten op sociale media en ben hiermee serieus uit mijn comfortzone gestapt. Ik kwam met angstzweet toe maar jullie stelden mij direct gerust. Echt super, zeker geen onverstaanbare taal voor ‘dummies’. Geen enkele vraag was te veel. Tijdens het coworken in de namiddag raakte ik echt van start. Bedankt voor de leerrijke en fijne dag!

Wendy Schellens - Black&White hond-paard-mens

Herbronnen met WAT! Ze brengen de rode draad in je mediaplan >> met magische spreuken >> patronen >> waaier van thema’s >> en alles met ‘a touch of’ persoonlijkheid >> Dankjewel!

Emelien Kestelyn, Sunconfex

De workshop heeft heel wat in gang gezet waardoor de inspiratie nadien stroomde! Ik kreeg heel duidelijke en concrete info, goed opgebouwd en enthousiast gebracht. 

Veerle, deelnemer workshop 'Een gevuld social mediaplan in één dag'

Het contentplan dat ik bij WAT maakte bespaart me veel tijd, want ik hoef niet meer bij elke post alles opnieuw uit te vinden.

Eveline Cloet - lichaamsgericht therapeut bij Sprankel Vanbinnenuit

Karlien, Linde en Griet van WAT doen je heel veel goesting krijgen om aan de slag te gaan, in plaats van een verbanning aan te gaan met social media. Zelfs ChatGPT wordt er even stil van 😉😂

Els Van Leuven, Knipoogje Fotografie

De workshop overtrof mijn verwachtingen. Theorie werd afgewisseld met praktijk waardoor alles behapbaar was. Jullie enhousiasme en passie werken aanstekelijk!

Anja Spriet - The Baking Foodstylist

🔎 Enkele veelgestelde vragen

Na deze workshop:

  • weet je hoe je moet starten met het verzamelen van mailadressen
  • weet je hoe je op ideeën moet komen om telkens een toffe nieuwsbrief te schrijven
  • weet je waarop je moet letten bij het uitkiezen van je e-mailmarketingprogramma
  • ken je technieken om je mails aantrekkelijker te maken voor je lezer
  • weet je perfect wat je wel en wat je niet moet doen bij het versturen van nieuwsbrieven

Ben je al gestart met nieuwsbrieven, maar voelt het oncomfortabel om ze te versturen?

Ben je nog niet gestart met nieuwsbrieven om welke reden dan ook?

Maar wil je er beter, zelfzekerder in worden door je kennis en concrete technieken flink bij te spijkeren?

Dan is deze workshop iets voor jou.

Heb je al een populaire nieuwsbrief die met de regelmaat van de klok de deur uitgaat? Zijn je abonnees enthousiast in hun respons? Zalig is dat! En wellicht is deze workshop voor jou dan te basis.

Dat treft. Wij zaten ook ooit in jouw stoel en weten dus exact hoeveel balletjes jij in de lucht houdt. 🙏

Alles wat we vertellen tijdens deze workshop is absoluut een-op-een toepasbaar voor de strategische communicatie van kmo’s, vzw’s en organisaties.

Deze workshop is een investering die je moeiteloos zal terugverdienen, of je nu solo-ondernemer bent of communicatiemedewerker bij een organisatie. 💪

Zeer zeker, want deze workshop vormt een ultieme inspiratie-injectie. 💪🏽

Dankzij je online cursus Marketing- en communicatie-essentials weet je al wat het effect kan zijn van nieuwsbrieven.

Maar we begrijpen het héél goed als je toch die extra ‘live’ portie pit en inspiratie erbij wil. We duiken een hele voormiddag in e-mailmarketing met voorbeelden, do’s en don’ts.

Dus yes, deze workshop werkt heel goed als live kers op je Essentials-taart. 🍰

Voorbereiden is niet nodig. Breng wel je goed opgeladen laptop mee.

Of je nu al een nieuwsbrief hebt, of je staat nog in de startblokken, deze workshop is geschikt voor jou.

Hey!

Wij zijn Karlien De Vrieze, Linde Jacobs en Griet Rebry. Elk apart zijn we freelance copywriters en communicatieadviseurs. Maar samen runnen we WAT, Working Apart Together.

De marketing- & communicatietechnieken die we al jaren succesvol toepassen bij ondernemingen, organisaties en bedrijven, delen we via WAT. Tijdens 1-op-1-adviessessies of concrete workshops leren we ondernemers en communicatiemedewerkers hoe ze via duidelijke communicatie doeltreffend klanten bereiken en hun omzet verhogen.

WAT steunt

Omdat wij goed beseffen dat we lucky bastards zijn omdat we elke dag doen wat we graag doen en daar onze centen mee kunnen verdienen. En omdat het een belachelijk groot schandaal is dat dat niet voor iedereen zomaar kan of vanzelfsprekend is. Daarom gaat er 5 % van de opbrengst van WAT naar Amnesty International en het Gents Solidariteitsfonds. Sharing is caring. 🎉

Winkelwagen
0