Skip to content

💌 Abonneer op de WAT-mail en krijg om de 14 dagen een marketingtip recht in je inbox. Zo'n tip waar je écht iets mee bent. 👌

Authentiek communiceren als ondernemer: zo doe je het

‘Het is niet persoonlijk hoor’. Meestal spreek je zo’n zinnetje uit als je feedback geeft aan iemand en een beetje bang bent voor de reactie.

Wij doen hier een warme oproep om het tóch persoonlijk te maken, en zelfs het liefst zo veel mogelijk!

Je bent begonnen met je zaak omdat je wil kunnen leven van wat je het allerliefste doet. Je legt er je hart, je ziel en je persoonlijkheid in. Waarom zou je dat niet met je communicatie doen? 

Authentiek communiceren? Zorg dat je communicatie klinkt als… jij

Stuur je een offerte? Zet dan niet droog ‘dienst + bedrag’ op papier maar schrijf een zinnetje extra, zodat je potentiële klant nog eens aanvoelt hoe jij ook alweer bent.

Jaja, zelfs als je al een killer-indruk gemaakt hebt aan de telefoon. 😎

Heb je een webshop? Leg die persoonlijkheid dan óók in de omschrijving van je producten.

Het bleef me altijd bij hoe zeepmerk Lush op een simpele gebruiksaanwijzing schreef ‘getest op Engelsen’, in plaats van ‘niet getest op dieren’.

Of ‘ask your mom’ op het waslabel van kleding – heerlijk toch, als je klant zelfs om zo’n ministukje tekst eens kan glimlachen?

Authentiek communiceren via je kasticket, het kan!

Als je zelf mensen benadert die jou nog niet kennen, maak het dan zeker persoonlijk. Zo kreeg ik eens dit berichtje:

Direct Message niet authentiek

Zo vaag! Hoezo ben ik lekker bezig?

En in plaats van ‘je bedrijf’ kan er net zo goed [insert naam bedrijf] staan. Mijn initiële reactie was trots – geef ik toe. Maar dan dacht ik: wacht eens even. Dit berichtje zegt niks en kan echt naar elke ondernemer.

Iets wat naar iedereen kan, spreekt niemand aan.

En het voelt al helemaal niet authentiek aan. Maak het volgende keer dus gerust persoonlijk. Niemand zal het persoonlijk nemen. 😉

 

Meer tips en tricks om je communicatie met de glimlach aan te pakken?
Schrijf je in op de WAT-nieuwsbrief en je krijgt om de 2 weken kant-en-klaar communicatieadvies in je inbox. 

 

Andere posts

Winkelwagen