Ga naar hoofdinhoud

Inspiratie nodig voor je communicatie? Schrijf je in voor onze GRATIS NEWSLETTER. Geen spam of wollige blabla. Alleen direct toepasbare tips.

Eindelijk continuïteit op je socials, met deze slimme truc

Ueghh. 🤦🏼‍♀️

Dat zeurende gevoel dat je als ondernemer hebt: ‘ik moet eigenlijk dringend iets op de socials zetten’.
Want: gewoon efkes iets posten neemt een flinke hap uit je kostbare tijd. Terwijl je onderneming al zoveel uren in beslag neemt.

🤩 De oplossing is zó eenvoudig dat het haast ergerlijk is: een planning. Nèh, ik heb het gezegd.

Want:

  • het is niet zo dat je altijd live moet posten op social media. Vooraf inplannen is net zo effectief!
  • een interessante en levendige feed op je sociale kanalen geeft potentiële klanten een goede impressie van wat je te bieden hebt.
  • dankzij een planning zullen je posts een stuk gevarieerder zijn en kan je tijdig foto’s zoeken of maken bij elke post.

Maar hoe dan?

Een boring excelleke: de oplossing voor al uw social media trouble

  1. Trek één moment per maand uit om posts te bedenken voor de komende maand. Voorzie bijvoorbeeld voor elke week van die maand twee posts.
  2. Schrijf de posts al neer in een document, of plan ze meteen in op Facebook en Instagram via de Business Suite. Je merkt dat de inspiratie veel vlotter komt als je enkele posts tegelijk creëert. En dat je boodschappen een stuk gevarieerder zijn omdat het minder op den bots moet.
  3. Plan vervolgens elke week minstens één momentje in om je enkel en alleen op je socials te focussen. Posten, reageren op anderen, posts van je fans liken, reacties beantwoorden …

Héb je al een goeie flow op sociale media? De max! Dan hoef je niks te veranderen.

Stuur je ons wél ‘n kort mailtje met hoe jij dat concreet aanpakt? Dan delen we je gouden tips met andere ondernemers.

Andere posts

Inspiratie & motivatie
op een plateautje

Om de veertien dagen sturen we - drie communicatieprofessionals - een korte, to the point nieuwsbrief waarmee je élke keer een inzicht opsteekt of een vaardigheid bijleert. Een nieuwsbrief waar abonnees écht naar uitkijken, zo blijkt.


Klinkt goed? Schrijf je snel in! 👇🏽