Skip to content

💌 Abonneer op de WAT-mail en krijg om de 14 dagen een marketingtip recht in je inbox. Zo'n tip waar je écht iets mee bent. 👌

Eindelijk continuïteit op je socials, met deze slimme truc

Ueghh. 🤦🏼‍♀️

Dat zeurende gevoel dat je als ondernemer hebt: ‘ik moet eigenlijk dringend iets op de socials zetten’. Want: gewoon efkes iets posten neemt een flinke hap uit je kostbare tijd. Terwijl je onderneming al zoveel uren in beslag neemt.

🤩 De oplossing is zó eenvoudig dat het haast ergerlijk is: een planning. Nèh, ik heb het gezegd.

Want:

  • het is niet zo dat je altijd live moet posten op social media. Vooraf inplannen is net zo effectief!
  • een interessante en levendige feed op je sociale kanalen geeft potentiële klanten een goede impressie van wat je te bieden hebt.
  • dankzij een doordacht contentplan zullen je posts een stuk gevarieerder zijn en kan je tijdig foto’s zoeken of maken bij elke post.

Maar hoe dan?

Een boring excelleke: de oplossing voor al uw social media trouble

1. Trek één moment per maand uit om posts te bedenken

Zo zit je meteen een hele maand safe. Voorzie bijvoorbeeld voor elke week van die maand twee posts.

2. Schrijf je social posts al neer

Dat kan in een documentje op je computer, maar je kan ze ook meteen inplannen op Facebook en Instagram via de Business Suite. Sinds kort kan vooraf plannen ook op LinkedIn.

Je merkt dat de inspiratie veel vlotter komt als je enkele posts tegelijk creëert. En dat je boodschappen een stuk gevarieerder zijn omdat het minder op den bots moet.

3. Plan een wekelijks social media-momentje

Reserveer elke week minstens één momentje om je enkel en alleen op je socials te focussen. Posten, reageren op anderen, posts van je fans liken, reacties beantwoorden …

Héb je al een goeie flow op sociale media? De max! Dan hoef je niks te veranderen. Stuur je ons wél ‘n kort mailtje met hoe jij dat concreet aanpakt? Dan delen we je gouden tips met andere ondernemers.

Maar lukt het jou niet zo vlot om je consistent te laten zien op de socials? Kijk dan even naar deze live workshop, daar kom je na één dag buiten met een strak contentplan voor 365 dagen per jaar.

Andere posts