Skip to content

💌 Abonneer op de WAT-mail en krijg om de 14 dagen een marketingtip recht in je inbox. Zo'n tip waar je écht iets mee bent. 👌

Je homepage: deze 3 dingen moeten er zeker op

Soms zie je een tof bericht op Instagram, en je bent nieuwsgierig naar de persoon erachter. Je klikt door op de link in bio en komt op een homepage terecht. Maar daar loopt het fout. Er staat een heleboel informatie… en toch heb je geen idee wat de ondernemer in kwestie nu eigenlijk aanbiedt.

Jimmy Fallon Running GIF by The Tonight Show Starring Jimmy Fallon

Op je homepage maak je een aantal dingen best meteen duidelijk. 3 vragen die je zeker moet beantwoorden!

Wat schrijf je op je homepage?

1. Wat kan jij voor me doen?

Maak in een grote, eenvoudige titel duidelijk wat jij precies doet. Welk probleem los jij op of welk goestingske beantwoord jij met je aanbod? Zorg dat surfers het kunnen lezen zonder te scrollen, in de eerste paar seconden. Want zo snel beslissen ze of jij hen iets te bieden hebt.

Schets daaronder kort waar je potentiële klant mee worstelt. 

Tip: vervang ‘ik’ door ‘jij’, ‘mijn’ door ‘jouw’. Het gaat in de eerste plaats om het probleem van de klant, niet over jouw prestaties en ervaring. 

Start niet vanuit jezelf, zoals hier:

Schoonheidssalon Agnes is toonaangevend op gebied van hedendaagse esthetiek, huidverjonging en permanente make-up.

Start vanuit het probleem van je klant:

Je wil je huid verzorgen, maar je weet niet hoe? Schoonheidssalon Agnes helpt jou met…

2. Waarom zou ik geloven dat jij dat kan?

Voeg op je homepage getuigenissen of reviews toe. Mensen geloven nog altijd het meest andere mensen die al met jou hebben gewerkt. Mond-tot-mondreclame blijft ook in digitale tijden overeind! 

Tip: Verstop je getuigenissen niet helemaal onderaan op je homepage. Schuif ze liever ergens tussen, zodat ze na 1x scrollen al verschijnen.

Mensen geloven nog altijd het meest andere mensen die al met jou hebben gewerkt.

3. Wat moet ik nu doen?

Laat geïnteresseerde bezoekers niet zoeken of nadenken over de volgende stap. Zet duidelijke buttons op je homepage met verleidelijke call to actions. Daarin zeg je de bezoeker exact wat hij moet doen: contact opnemen, een bestelling plaatsen, zich inschrijven …

Tip: Formuleer de actie die je wil zo eenvoudig mogelijk.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief om tips als deze recht in je mailbox te ontvangen! 

Zin om je website helemaal grondig aan te pakken? In onze online cursus Website Wake-up leren we je hoe je van je website een echte klantenmagneet maakt. Van de SEO-basics tot onweerstaanbaar schrijven: maak van je website jouw online sidekick die vlotjes je diensten verkoopt.

Beeld header: Scott Webb via Unsplash.

Andere posts

Winkelwagen