Ga naar hoofdinhoud

Inspiratie nodig voor je communicatie? Schrijf je in voor onze GRATIS NEWSLETTER. Geen spam of wollige blabla. Alleen direct toepasbare tips.

Zó doe je aan simpele maar geniale marketing

Zondagochtend rond 10 uur. Koffietje, krantje, kindjes mooi aan ‘t spelen. Ik scroll even door Facebook.

Plots trekt een foto van een papieren zakje mijn aandacht. ‘Brunch give-away’ staat erop.

Verfrissend! Een eenvoudige foto als deze valt op in een feed vol gelikte beelden met perfecte mensen. Stopping power, heet dat in marketingjargon. Deze foto bewijst dat je daar geen uren over hoeft te brainstormen. En er al zeker geen honderden euro’s voor hoeft neer te tellen.

Sympathieke én authentieke marketing

Je merkt als volger dat ze dit écht niet gepland hebben. Je vermoedt dat een klant last-minute afgebeld heeft, dat het restaurant het eten niet wil weggooien en dus maar gauw een give-away opzet.

​Soit, pas na heel deze gedachtegang bedenk ik: hé, ik wil die brunch eigenlijk wel.

authentieke marketing en communicatie - WAT Working Apart Together

 

‘De eerste die ons belt met de woorden ‘ik ben woest’ mag hem komen halen’ schrijft restaurant Woest bij de Facebook-foto. Dus ik tik het nummer in en diep mijn stoerste stem op. Uiteraard te laat. Vijf minuten na de Facebookpost was het gratis pretpakket al de deur uit, klinkt het.

Licht teleurgesteld vertel ik de overigens supersympathieke zaakvoerster hoe geniaal haar marketingstunt is.

Want hij herinnert me aan een les die ik in 15 jaar communicatie en marketing met vallen en opstaan geleerd heb:

Maak het jezelf niet te moeilijk. Echt!

We hebben de neiging onszelf af te remmen omdat we perfect willen zijn. Da’s menselijk.

We denken dingen als:

☑️ ik kan pas mijn nieuwe website lanceren als ik professionele foto’s heb laten maken

☑️ ik moet nog een cursus volgen voor ik een betere prijs durf aanrekenen

☑️ elke social media-post die ik publiceer moet goed genoeg zijn om viraal te gaan

☑️ ik mag deze blog niet publiceren voor ik vijf voorbeelden bedacht heb

☑️ euhm

Laat dat eens los.
Open je ogen voor de mogelijkheden die er nú liggen. Wat kan je wel meteen doen?

Opdrachtje: hoe kan je morgen al mensen helpen?

Neem 5 minuutjes en noteer alle ideeën die bij je opkomen. Is er iets bij wat direct uitvoerbaar is? Fantastisch!

Als je het post op sociale media, tag ons dan alsjeblieft. We winnen al eens graag een give-away ;-)
En ben je niet zeker van je ingeving? Stuur ons gerust een mailtje, we doen niks liever dan opbouwende feedback geven.

Andere posts

Inspiratie & motivatie
op een plateautje

Om de veertien dagen sturen we - drie communicatieprofessionals - een korte, to the point nieuwsbrief waarmee je élke keer een inzicht opsteekt of een vaardigheid bijleert. Een nieuwsbrief waar abonnees écht naar uitkijken, zo blijkt.


Klinkt goed? Schrijf je snel in! 👇🏽